maandag 14 maart 2011

Donderdag 10 maart 2011 Ontvangst van CBK prijswinnaar Cassandra Oelbers


Het CBK Groningen heeft een nieuwe website: staatingroningen.nl en om dat te vieren was er een prijsvraag over de vraag wat min of meer bekende mensen gezegd hadden over kunst en cultuur in Groningen.  Cassandra Oelbers werd uitgeloot toen ze wist dat ik de Stadsschouwburg vergeleken had met een bonbonnière. Als beloning kreeg ze een rondleiding door de schouwburg, een etentje met mij in restaurant De 2 Belgen en gratis toegang naar de voorstelling Teiresias. Cassandra nam haar man mee, Paul Edens, kunstenaar van Verbeeldende Zaken. Samen met Gea van het CBK en André van de SSB bekeken we de schouwburg tot in zijn krochten. Cassandra, Paul en ik kregen een goede Vlaamse maaltijd bij De 2 Belgen. Onder het eten van een amuse-tje, kabeljouwfilet met frites, salade en broccoli, een overheerlijk toetjespalet met de bijzondere uitvinding van een witlofschake, namen we elkaars leven een beetje door. De voorstelling was de top of the bill inclusief adventureseats, met zwarte bril en zwarte mantel én een glas witte wijn. Na afloop kreeg ik een erg leuk kunstwerkje dat Paul zelf gemaakt heeft. Een danseresje, uit 1 stuk geknipt van een bierblikje, vervolgens op een voetstukje van een houtblokje gezet en het geheel in aardebruin bespoten. Elke keer als ik kijk naar het danseresje, dat meebeweegt met de wind, zal ik denken aan Paul en Cassandra. En aan Teiresias natuurlijk.   

De archetypische lamp. Het licht dooft als de lamp volloopt met zand.
Tafel in de kleedkamer van Teiresias
Kostuum van Anne, de ballerina.
Cassandra en Paul op de foto met Jempie, Noraly, Wil en Peter
Het toetje van De 2 Belgen
Klaar voor de adventure seats
voor meer foto's zie:
https://picasaweb.google.com/noranorabey/Teiresias12BezoekCassandraPaulWinnaarsCBKPrijsvraag10Maart2011?authkey=Gv1sRgCJj86e74qd-FzgE#



Geen opmerkingen:

Een reactie posten